Salgs - og leveringsbetingelser

Biopeiser-shop.no drives og eies av Biopejs-shop.dk ApS, registrert i det dansk CVR-register med momsnummer 34607907, MVA-nummer NO 927 076 608, Gravsholtvej 15, DK-9310 VODSKOV
 
Du kan kontakte Biopeiser-shop.no pr. telefon: +45 52 700 500 eller e-post: info@biopeiser-shop.no.
 
Disse salgs- og leveransebetingelsene gjelder for kjøp av varer på Biopeiser-shop.no til levering i Norge, men ikke Svalbard.
 
Kvittering for mottakelse av bestilling og ordrebekreftelse
Når du har bestilt en vare hos oss, mottar du en kvittering pr. e-post for vår mottakelse av din bestilling. Bestillingen din er først juridisk bindende når vi har bekreftet ordren din per e-post med en "ordrebekreftelse og kvittering". Biopeiser-shop har muligheten for å annullere ordren din som følger av tekniske problemer, leveringssvikt, fair use-klausulen og lignende.
 
Bestilling og betaling
Biopeiser-shop.no er åpen 24 timer i døgnet, og du kan derfor handle hos oss nesten når som helst. Det kan imidlertid hende at vi stenger butikken grunnet vedlikeholdsarbeid.
 
Du kan kun foreta kjøp når butikken er åpen og tilgjengelig.
 
For å handle på Biopeiser-shop.no må du være fyllt 18 år og være i besittelse av et gyldig betalingskort som vi aksepterer. Hvis du enda ikke er fyllt 18 år, kan du allikevel kjøpe varer dersom du har fått aksept fra en verge og/eller ellers har juridisk rett til å inngå kjøpet.
 
Du velger de varene du vil kjøpe og legger dem i ”handlekurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet endre innholdet i handlekurven, og du kan fortløpende sjekke innholdet samt prisen på varene.
 
Eventuelle ekstra betalinger for f.eks. frakt vil først bli regnet ut umiddelbart før du er klar til å betale.
 
Når du er klar til å bestille, klikker du på ”Handlekurv”, hvor du taster inn ditt navn, adresse, e-post, telefonnummer, betalingsform og velger leveringsmåte.
 
Du kan endre innholdet i handlekurven helt frem til du bekrefter kjøpet ved å trykke på knappen ”Godkjenn og utfør bestillingen”. Deretter går din ordre videre til Biopeiser-shop.no og kan ikke lenger endres.
 
Du er forpliktet til å oppgi en korrekt adresse til leveringen av varene. Hvis adressen du har oppgitt ikke kan bekreftes, forbeholder Biopeiser-shop.no seg retten til å tilbakeholde levering og annullere ordren.
Vi tar ikke kortgebyr og beløpet trekkes først fra ditt kort når varen sendes ut.

Annullering av ordre
Biopeiser-shop.no kan annullere en ordre hvis det ikke er mulig å levere den bestilte varen.
 
Du vil bli underrettet dersom en slik situasjon skulle oppstå, slik også enhver betaling eller reservasjon foretatt på et betalingsmiddel vil bli returnert/annullert.
 
Frakt
Biopeiser-shop.no bestreber seg på å levere de bestilte varene innen 2-4 virkedager etter at vi har mottatt din bestilling, med mindre annet er avtalt i kjøpsprosessen. Biopeiser-shop.no benytter Posten, UPS og Dachser som speditør. Fraktkostnaden avhenger av den enkelte ordrens størrelse og fremgår av kjøpsprosessen. Alle våre pakker blir sendt fra vårt lager i Danmark. Alle toll- og importavgifter er inkludert i bestillingens totalbeløp.
 
14 dages angrerett
Når du handler hos Biopeiser-shop.no har du normalt 14 dages angrerett, hvor du kan meddele oss at du angrer kjøpet og deretter returnere varen til oss.
 
Angreretten gjelder fra den dagen du har mottatt varen. Hvis fristen utgår på en helligdag, lørdag, grunnlovsdag, julaften eller nyttårsaften, forlenges fristen til den følgende hverdag.
 
Du må etter mottakelsen kun håndtere varene på en måte som lar deg fastslå varenes art, egenskaper og måten de fungerer på.
 
For å gjøre angreretten gjeldende må du ved en utvetydig erklæring varsle oss på e-post lager@biopeiser-shop.no. Om dette senest 14 dager etter mottagelse av varen. Hvis du ønsker å angre kjøpet, kan du benytte vårt standard angreskjema.
 
Hvis dette skjemaet benyttes behøver du ikke informere oss om angeren på andre måter.
 
VIKTIG
Vi forventer at du sender varene raskest mulig etter at du har gitt beskjed om anger, og du må sende dem i retur senest 14 dager etter at du har angret. Returen registreres på vårt lager innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Du vil motta en e-post når tilbakebetaling har funnet sted.
 
Hvis du angrer kjøpet, må varene tilbakeleveres til oss ved å bruke den samme speditøren som leverte forsendelsen til deg.
 
Hvis varen har mistet sin verdi, og det skyldes at du har brukt den på en annen måte enn hva som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og den måten den fungerer på, kan du kun få en del av kjøpsbeløpet tilbake. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens handelsmessige verdi, og i visse tilfeller, kan det bety at du kun kan få eventuelle fraktkostnader tilbake.
Skadet eller manglende emballasje kan muligvis utgjøre en verdiminskning av varen, så for å være sikker på å få hele beløpet tilbakebetalt anbefaler vi at alle varer returneres i originalemballasje.
 
Ved tilbakelevering bør du sørge for at varene er forsvarlig innpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil vi mottar den. Spar derfor på kvitteringen fra speditør samt evt. track and trace-nummer.
 
Du må selv betale utgiftene ved tilbakelevering av varen når du angrer kjøpet. Bruker du vår retursetikett er returpris 99 kr.
 
Merk! Vi mottar ikke pakker som er sendt med oppkrav eller lignende.
 
Dokumentasjon for ditt kjøp samt returskjema
 
Du må legge ved en kopi av ordrebekreftelsen eller annen dokumentasjon for kjøpet ditt. I tillegg vil det lette forsendelsen om du legger ved det utfylte returskjemaet som er vedlagt i pakken når du mottar varene.
 
Tilbakebetaling
Når vi mottar varen, vil vi først kontrollere den før du får tilbakebetalt det beløpet du har innbetalt til oss ved kjøpet.
 
Beløpet blir alltid overført til samme betalingsmetode som du gjorde kjøpet med. Har du f.eks. betalt med kort, tilbakeføres kjøpsbeløpet til det betalingskortet du brukte ved kjøpet.
 
MERK:
 
Du kan miste kjøpsbeløpet ditt helt eller delvis. Det skjer dersom varens verdi er forringet fordi
 
• du reelt har tatt varen i bruk,
• den har blitt skadet mens du hadde ansvaret for den,
• du har håndtert varen på en annen måte enn det som var nødvendig for å kunne fastslå varenes art, egenskaper og måten de fungerer på
• du har ikke fulgt begrensningene i angreretten som følger av plombering, varetype m.m.
 
Retur
Følg trinnet nedenfor hvis du ønsker å returnere din(e) vare(r)
 
Trinn 1: Fyll ut returskjemaet og pakk dine varer forsvarlig inn. Dekk til eller fjern den opprinnelige forsendingsetiketten samt gamle strekkoder fra pakken.
 
Trinn 2: Send returskjemaet sammen med de(n) vare(r), du ønsker å returnere.
 
Trinn 3: Sett returetikett på pakken.
 
OBS! Hvis du returnerer en vare som klassifiseres som brannfarlig gods, ber vi deg vennligst sørge for at symbolet for brannfarlig gods er godt synlig på returpakken. Du kan enten gjenbruke den forseglbare posen eller enkelt skrive ut symbolet her.
 
MERK: Hvis du ikke anvender den medfølgende frankerte returlabelen er du selv ansvarlig for varene dine inntil de når lageret vårt. Husk å be om en kvittering når du avleverer din pakke hos Posten, slik at din pakke er forsikret. Det er gratis å returnere pakken din når du anvender returetiketten fra Posten.
 
Trinn 4: Pakken leveres inn til distributøren.
 
Uavhentede pakker
Hvis du ikke henter pakken din innen 14 dager ved Posten vil den bli returnert til oss. I slike tilfeller vil du bli belastet et gebyr på 120,- NOK for å dekke de direkte kostnadene for administrasjon, returfrakt og håndtering av pakken. Vær oppmerksom på at pakker som ikke blir hentet ikke omfattes av angreretten.
 
Reklamasjon – Hvis det er noe galt med varen
Du kan enten kan få en mangelfull vare reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen, intill 2 år etter at kjøpet er gjennomført.
 
Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av en feilaktig bruk av produktet eller annen skadegjørende atferd. Vi følger forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell uenighet.
 
Du må kontakte oss innenfor ”rimelig tid”
Du må reklamere innenfor ”rimelig tid” etter at du har oppdaget mangelen ved varen. Vi anbefaler at du reklamerer så raskt som mulig, og innen 2 måneder etter at feilen ble oppdaget.
 
Du kan reklamere ved å kontakte oss via e-post til lager@biopeiser-shop.no eller telefonisk på +45 52 700 500.
 
For at vi skal kunne vurdere din reklamasjon, vil vi be deg om følgende:
 
1. Send oss en kort beskrivelse av hvordan skaden eller defekten er oppstått. Vennligst merk at du bør kontakte vår kundeservice så snart du oppdager defekten.
 
2. For å dokumentere defekten må du sammen med beskrivelsen legge ved 4-5 bilder. Defekten må fremgå tydelig på minst ett av bildene. I tillegg må du sikre at fotoene viser hele produktet, én gang foran og én gang bak (ved sko inkluderes bilde av sålen).
 
3. Send bildene pr. e-post til lager@biopeiser-shop.no.
 
4. Vennligst opplys hvilket ordrenummer varen er kjøpt på – eller legg ved kopi av ordrebekreftelse/kvittering
 
5. Etter at vi har mottatt bildene dine, behandler vi din reklamasjon så raskt som mulig.
 
I tilfeller der du returnerer vare(r) under en reklamasjonssak, sender Biopeiser-shop.no en forhåndsbetalt returetikett som bør benyttes. Hvis du velger ikke å benytte den forhåndsbetalte returetiketten (og dermed selv står for alle kostnader i forbindelse med forsendelsen), ber vi deg sende varene til:
 
Biopeiser-shop.no - Biopejs-shop.dk ApS
c/o TIMEVAT AS
Postboks 11, Alnabru
0614 Oslo
 
Ved berettiget reklamasjon refunderer vi rimelige fraktkostnader
Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fraktkostnader ved å sende varen i retur til oss. I motsatt tilfelle må du selv betale alle utgifter til transport, deriblant våre fraktkostnader til returnering av varen etter undersøkelse.
 
Husk at varen alltid må sendes i forsvarlig emballasje og at du får en kvittering for avsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varene inntil vår mottakelse. Spar derfor postkvittering inkl. opplysning om fraktkostnader samt evt. track and trace-nummer.
 
Merk! Vi mottar ikke pakker sendt med oppkrav eller lignende.
 
Rabattkoder (Vouchers)
Vi tilbyr med jevne mellomrom rabattkoder som et ledd i vår markedsføring. Disse kodene er kun gyldige i begrensede perioder og kan være underlagt bestemte betingelser. Kodene kan være begrenset til kun å kunne benyttes i forbindelse med bestemte produkter, kategorier eller merker.
 
Når du benytter en rabattkode må du handle for det angitte minimumsbeløpet. Hvis du kjøper for mindre enn det angitte minimumsbeløpet, vil differensen ikke bli refundert. Enhver rabattkode du ønsker å benytte, skal tastes inn i handelsforløpet innen du betaler ordren. Du kan ikke få godskrevet en glemt rabattkode etter at ordren er utført. Det kan kun benyttes 1 rabattkode pr. ordre.
 
Rabattkodene er ikke personlige, og kan brukes av ihendehaveren. Rabattkodene har ingen kontantverdi og kan ikke løses inn i kontanter, tilgodelapper eller lignende.
 
I tilfeller av bedrageri, forsøk på svindel eller i tilfeller av mistanke om andre ulovlige aktiviteter i forbindelse med innløsning av rabattkoder, er vi berettiget til å annullere rabattkoden, å annullere ordren hvorpå rabattkoden er benyttet samt blokkere din mulighet for å handle på Biopeiser-shop.no for alltid.
 
Persondata
 
Vi behandler personopplysningene dine i samsvar med General Data Protection Regulation (GDPR) og nasjonal databeskyttelseslovgivning og våre retningslinjer. Nedenfor kan du lese et sammendrag av hvordan, hvorfor og hvor lenge vi behandler dataene dine, men vi anbefaler på det sterkeste at du leser vår personvernpolicy hvor du finner grundige detaljer og informasjon om behandlingen av dine personlige data.
 
Når du kommer i kontakt med oss ved å kjøpe i butikken vår på Biopeiser-shop.no eller kontakte vår kundeservice, må vi behandle personlig informasjon om deg for å hjelpe deg på den aller beste måten. Vi kan behandle følgende kategorier av personopplysninger:
• Navn
• Adresse
• Epostadresse
• Telefonnummer
• Land
• Betalingsinformasjon
• IP adresse
Ovennevnte personopplysninger behandles sammen med informasjon om varene du har kjøpt til flere forskjellige formål, f.eks. å kunne sende bestillingen din, tilby kundeservice, håndtere retur og refusjoner, samt å oppfylle juridiske forpliktelser, slik som bokføring og forbrukerkjøpslovgivning. Vi behandler bare personopplysningene dine så lenge vi har et bestemt formål med det.
   
Surfing kan utløse en tjeneste-e-post
Biopeiser-shop.no samler inn nettleseradferden din (f.eks. Kategorier, merker, produkter som vises) for å forbedre kommunikasjonen mellom relevante produkter og tilbud som blir gitt deg. Et eksempel på denne samlingen er produktene du har lagt til i handlekurven, men har valgt å ikke fullføre kjøpet. Dette kan innebære å motta en e-post med en påminnelse om produktene som er igjen i handlekurven.
 
Informasjonskapsler
Vi vil gjøre deg oppmerksom på at vi bruker informasjonskapsler. En informasjonskapsel er en liten datafil som vi plasserer på datamaskinen din for å holde rede på hva som skjer under besøket ditt og for å gjenkjenne datamaskinen din. En informasjonskapsel er ikke et program og inneholder ikke virus.

Lovbrudd
I tilfeller der kunden bryter forpliktelser i henhold til disse salgs- og leveringsbetingelsene, kan Biopeiser-shop.no avbryte eller begrense din bruk av Biopeiser-shop.nos website, i tillegg til at du ikke vil kunne gjøre bestillinger.
Følgende forhold anses blant annet for å være alvorlige lovbrudd
• Kunden gir uriktige opplysninger om navn, adresse, e-post adresse, telefonnummer
• Kunden utøver sjikane mot Biopeiser-shop.no, våre medarbeidere eller våre kunder
Klagesaker
Hvis du vil klage over kjøpet ditt, kan du henvende deg til info@biopeiser-shop.no eller på telefon +45 52 700 500. Hvis det ikke lykkes oss å finne en tilfredsstillende løsning kan du, såfremt betingelsene for dette er oppfylt, inngi en klage til Forbruker Europa. Du kan også kontakte European Comission online dispute vedrørende din klage http://ec.europa.eu/odr. Denne portalen kan være relevant om du er bosatt i et annet EU-land.
Gjeldende lov og jurisdiksjon
Kjøp av varer på Biopeiser-shop.no er underlagt dansk rett. Enhver tvist avgjøres av de ordinære danske domstoler.
Tilgangen på informasjon, samt endringer, oppdatering eller fjerning av informasjon
Som kunde har du rett til tilgang på dine innhentede informasjonskategorier (artikkel 15), og du kan protestere mot registreringen i samsvar med de relevante lovene i EUs personsvernforordning (GDPR). Ved gyldig forespørsel vil vi oppdatere, endre eller fjerne personlig informasjon som vi besitter, med forbehold om å bryte eksisterende lovgivning.
Vi kan avvise henvendelser som gjentas uten grunn, som krever urimelig stor teknisk innsats (f.eks. utvikling av nye systemer eller betydelig endring av eksisterende prosesser), eller som påvirker andres personlige informasjon. Spørsmål angående dette kan rettes til kundeservice på e-post info@biopeiser-shop.no
Den dataansvarlige på Biopeiser-shop.no er Biopejs-shop.dk ApS.